Tipy pre eshopy, ako prekonať čas karantény

Súčasná situácia bude možno trvať dlhšie, ako predpokladáme. Vieme už, že najviac postihla oblasť kultúrnych, športových akcií, umenia a hlavne turizmu, ale môže postihnúť aj ďalšie odvetvia.

Kým kamenné predajne sú jednoducho zatvorené (a pravdepodobne budú zatvorené dlhšie, ako do 31.3.), online nakupovanie môže pokračovať. Pre mnoho malých podnikov bude eshop predstavovať nateraz jediný zdroj príjmu. Urobte zo svojho eshopu výhodu!

V prvotnom šoku prestali prúdiť objednávky (s výnimkou odvetvia zdravia a potravín). Firmy v reakcii na pandémiu ihneď začali utlmovať marketingové výdavky. Je to pochopiteľné, ale je to aj správne?

Či bude ekonomika fungovať, záleží od toho, či sa ľudia budú báť míňať, či budú nakupovať iba nevyhnutné, či majú pravidelný príjem, alebo úspory. Musíme veriť, že nakupovať neprestanú, ale budú opatrnejší v tom, za čo a hlavne komu, odovzdajú svoje peniaze. Zároveň, ľudia budú doma tráviť viac času na internete a sociálnych sieťach, a teda, keď možno nebudú nakupovať vo veľkom, vnímať značky a ponuky určite budú. To znamená, že by ste mali ostať na očiach. Budujte značku, netlačte na výkonnostný marketing. Budete z toho profitovať, keď bude ekonomika opäť v plnom prúde. Tu sú naše odporúčania pre toto obdobie a váš eshop:

predajna Geo Sport zatvorena

1. Neprestávajte komunikovať so svojimi zákazníkmi, ubezpečte ich, že ste pre nich k dispozícii vo virtuálnom priestore. Znovu pripomeňte svoje kontaktné údaje a nebojte sa ukázať, kto je v zákulisí. V tomto období, viac ako inokedy, je dôležitá ľudskosť, spolupatričnosť a dôvera. O korone nežartujte, keď začnú umierať ľudia, môže to pôsobiť dosť nepatrične.

2. Ak nechcete byť kvôli objednávkam v práci každý deň, nastavte si 1 alebo 2 dni v týždni, keď budete vybavovať zásielky a dohodnite sa s kuriérskou službou na konkrétnych termínoch. Nezabudnite to dať vedieť aj vašim zákazníkom.

3. Upozornite zákazníkov, že kuriéri neberú hotovosť a platba na dobierku nie je možná, zdôraznite možnosť vrátenia tovaru, aby ste povzbudili tých, ktorí sa ešte stále boja nakupovať online.

eshop dorucovanie

4. Odporúčame, aby ste nestopli platené reklamy: nikdy neviete, ako sa spotrebiteľ v tejto situácii zachová. My sami sme s niekoľkými klientami zažili po prvotnom prepade objednávok v piatok 13., že sa krivka znovu obracia pozitívnym smerom. Myslite na to, že reklama nie je výdavok, ale investícia, a ak sa vám aj nevráti ihneď v podobe tržieb, nikdy to nie sú vyhodené peniaze a vrátia sa vám v dlhšom časovom horizonte.

5. Ak sa aj napriek tomu rozhodnete šetriť, znížte vaše výdavky do reklamy, ale nevypínajte reklamy úplne. Stanovte si maximálnu sumu, ktorú môžete investovať aj s vedomím, že neprinesie štandardný obrat. Prerušenie reklám má v konečnom dôsledku horší celkový dopad, a váš biznis sa po prerušení bude zviechať ešte ťažšie.

6. Ak máte možnosť, adaptujte produkt alebo službu čo najvhodnejšie pre túto situáciu. Napr. doplnenie sortimentu do online ponuky, prispôsobenie doručenia až ku dverám apod. Hľadajte nové príležitosti, ako rozšíriť sortiment, diverzifikovať portfólio, nebojte sa vyskúšať aj šialené veci – v čase krízy sa nekonvenčné nápady hodia.

7. Ak môžete, konajte dobro, pomáhajte, robte charitu. Využite kapacity a preorientujte sa na filantropické aktivity, nejako prepojené s vaším predmetom podnikania. Môže vám to priniesť nečakanú mediálnu hodnotu.

Napríklad slovenská dizajnová značka Miestni prerušila výrobu vlastnej kolekcie a začala šiť rúška zo zbytkových materiálov. Tieto dáva zadarmo k objednávkam, alebo za poštovné komukoľvek, kto sa im ozve cez sociálne siete.

Miestni siju ruska

8. V tejto dobe je obzvlášť dôležitý užitočný obsah: píšte články, rady, tipy, robte online streaming a webináre, motivujte, šírte optimizmus. Kreativite sa medze nekladú. Obchody so športovým výstrojom môžu dávať tipy, ako sa udržať doma vo forme, obchody s módou môžu robiť návody na šitie doma apod. Využite čas na všetko, čo ste predtým nestíhali, alebo ste sa báli otestovať. Zintenzívnite budovanie vzťahu so zákazníkom, venujte sa obsahu, tvorte, vymýšľajte, zbierajte materiál na neskôr, plánujte.

planeta mody sutaz o top rusko

9. Áno, pripravte si plán na obdobie, kedy sa situácia stabilizuje a budete musieť znovu naštartovať obrat a dobiehať zameškané. Využite náskok a dostaňte sa pred konkurenciu. Musíme sa pripraviť na to, že po tomto období budú naši zákazníci a konkurencia už niekde inde, ako sú teraz, budú rozmýšľať inak, meniť spotrebiteľské správanie. Teraz je ten správny čas na kreativitu a „thinking out of the box“, aby sme zostali „na pulze doby“ a v trende, aj keď hrozba pominie.

Každopádne, všetci veríme, že akonáhle sa vysporiadame s pandémiou, ekonomika sa znovu roztočí a zmeškané obraty do konca roka dobehneme. Už teraz mnohí plánujú podporiť ekonomiku tým, že budú nakupovať slovenské výrobky, v slovenských eshopoch, dovolenkovať na Slovensku a využívať služby slovenských firiem.

Držíme vám palce a dajte nám vedieť, ako sa vám darí a ako sa pasujete s touto situáciou vy.

Andrea

Andrea

Skúma, analyzuje, rozmýšľa a tvorí stratégie.